הוראה מותאמת באנגלית ב – ZOOM

מרכזת התכנית:

הגב' נורית פרופ

מרצי התכנית:

  • גב' אהובה שונמכר
  • גב' יעל תמיר
  • גב' אהרונה גבריהו
  • ד"ר תמר שמרלר
  • גב' צוף קולטון
  • גב' איריס הינדי
  • גב' אירית גלנץ.

 

קהל היעד:

מורות אשר מעוניינות להתמקצע בתחומי הוראת האנגלית לתלמידים מתקשים ולתלמידים עם הפרעת למידה ספציפית (לקות למידה ודיסלקציה), וברצונן לקבל כלים ואסטרטגיות בתחומי רכישת הקריאה, הכתיבה והבנת הנקרא באנגלית.

הקורס נלמד באנגלית ובעברית- מירב השיעורים מועברים באנגלית תוך נתינת הסברים ומענה בעברית. 

 

הלימודים בתוכנית זו מושתתים על 3 יסודות:

  • הבנת הקשיים ברכישת שפה זרה שניה.
  • ראייה הוליסטית בקשר שבין המורה לתלמיד והבנת העולם הרגשי של התלמיד.
  • לימוד אסטרטגיות יישומיות וכלים שיסייעו לתלמידים ברכישת השפה האנגלית, בתהליך הכתיבה באנגלית ובהבנת הנקרא.

 

 

הקורסים בתכנית נלמדים ע"י מרצים מומחי תחום ועוסקים בתחומים הבאים: שפה שניה אצל ילדים עם ליקויי למידה- רכישה, הערכה והוראה, לקויות למידה ודיסלקציה באנגלית, הפרעת קשב בכיתה ובעיות רגשיות, הבנת הנקרא – אסטרטגיות באנגלית, זיכרון ותהליכים קוגניטיביים בלמידת האנגלית.

 

 

מטרות הקורס:

  • הכרת תיאוריות וגישות המתייחסות להפרעות למידה, גורמיה והשפעותיה.
  • העשרת ידע לגבי תפקודי המוח העיקריים שקשורים להפרעות הלמידה השונות.
  • פיתוח היכולת לאתר את מוקדי הכוח ומוקדי הקושי של התלמיד עם הפרעת למידה בשפה האנגלית.
  • פיתוח היכולת להתאים דרכי הוראה ו/או אסטרטגיות מתאימות לטיפול בתלמידים עם הפרעת למידה ספציפית באנגלית, באופן פרטני ובמערך כיתתי.

 

מנושאי הקורס:

  • היכרות עם הפרעות למידה- מאפיינים של תלמידים עם הפרעות למידה והתפתחות
    ההגדרות לאורך השנים.
  • הנוירו ביולוגיה של הפרעות הלמידה, עיבודים במוח- תפיסה חזותית, תפיסה שמיעתית וזיכרון- קצר/ ארוך/ עבודה.
  • אבחון קריאה בשפה האנגלית/ תהליכי אבחון באנגלית : שטף, דיוק.
  • שימוש בכלים דיאגנוסטיים Ace, Able וכתיבת תח"י
  • התפתחות שפה, קשיי שפה והשפעתם על רכישת הקריאה.
  • דיסלקציה בשפה האנגלית:  DSM-5, התבטאויות שונות, אבחון, איתור קשיים ואסטרטגיות להתמודדות.
  • הפרעת קשב ופעלתנות יתר והשפעתם על תלמידים במקצוע האנגלית
  • אבחנה מבדלת- הדומה ובשונה בין תלמידים עם ADD לתלמידים עם ADHD.
  • שילוב התלמידים עם הפרעות למידה ספציפית באנגלית במסגרת הבית- ספרית
  • RTI תוכנית התערבות- ואפשרויות לשילוב התלמיד עם הפרעת למידה ספציפית באנגלית.
  • התמודדויות חברתיות ורגשיות בתוך ומחוץ לכיתה- בקבוצת השווים ובמשפח.
  • השימוש בבינה מלאכותית בהוראת האנגלית וגישה דו לשונית
  • אסטרטגיות להוראת אוצר מילים באנגלית
  • משחק ומישחוק בהוראת הפרעת למידה באנגלית
  • תוכנית התערבות ושיטות הוראה, אסטרטגיות למידה והבנה
  • למידה מתווכת עפ"י גישתו של פרופ' פויירשטיין. סיכום והכוונה להגשת העבודה

 

היקף הלימודים

150 שעות (כולל פרקטיקום)

הכרה לאופק ב30 שעות בכפוף לתנאי משרד החינוך

מוכר כ-5 שעות לשבתון

יום הלימודים

יום שלישי ערב ב ZOOM
בשעות 18:00-21:15
15 מפגשים

+ מפגש סיכום בקמפוס מכללת בית רבקה

תנאי קבלה

* תעודת מורה בכירה ממוסד מוכר להכשרת עו"ה או רישיון הוראה
* תואר ראשון
* הוראה בפועל, ותק של 5 שנים לפחות
* ועדת קבלה

תעודה למסיימות

הוראה מותאמת (מתקנת) באנגלית מטעם מכללת "בית רבקה"
אני רוצה להודות, על בחירת קורסים יוצאים מן הכלל ושיעור זה בפרט ובמיוחד.. בנוסף, אני גם רוצה לכתוב שיש לי עוד כמה חברות שלומדות בשנה זו את התואר ה2 שלהן במכללות אחרות והן שומעות ממני את הכלים שאני לומדת בקורס ואני פשוט מעוררת אצלן קנאה!! תודה מעומק ה💕 ה' ישלם את שכרכן הטוב!
זאת היתה הבחירה המצויינת ביותר לשנת שבתון האווירה, המקום היפהפה , היחס האישי, המבין, המכבד, מגוון השיעורים הרחב והמרצים המיוחדים תודה רבה על שנה שנתנה לי אנרגיות להמשך מחכה כבר לחזור אליכם בשנת שבתון הבאה
מכללת בית רבקה מכללה ברמה גבוהה. כל השיעורים עם השקעה ותוכן מעניין. נכחתי לראות זאת גם בקורס קיץ שכל אחת יצאה מחדר אחר ואמרה לחברתה הפסדת שלא נרשמת לקורס הזה כל אחת נהנתה בקורס שהיא נכחה בו – זה אומר הרבה יחס ההנהלה יחס המזכירות ראוי לשבח. הכל במאור פנים. ההתחשבות בדברים שמבקשים

גם אלו מעניינים אותך?

גשרים וקשרים' -הדרכת הורים

חדש!חדש! למנהלים/ות המעוניינים/ות  להעביר תהליכי הדרכת הורים במסגרת בית ספרית הקורס בהנחיית :עדי לחיאני...

׳זמן ומקום׳

בהנחיית הגב׳ דינה טורנהיים חינוך ומערכות יחסים במקרא

נגישות
go up

לא מרשה לעצמי להשאר בחוץ

מלאי את הפרטים שלך ונחזור אליך לרישום